中国新人新天鹅堡举行集体婚礼

【新唐人2012年6月1日讯】德国的新天鹅堡如同童话世界一般美丽,15对中国新人31日,在这里举行了浪漫的集体婚礼,迈开了执子之手,与子偕老的第一步。

坐落在阿尔卑斯山脉之上,背后是白色的雪山,四周簇拥着茂密的森林,时而云雾缭绕,德国的新天鹅堡宛如童话般美丽,是多少女孩子梦中的结婚圣地。31日,有15对来自中国的王子公主们,就将在这里许下誓约。

不同样式的洁白婚纱,不同风格的美丽妆容,却有着同样发自内心幸福微笑,15个新娘子们列队等待着那庄严而神圣的一刻。热情好客的德国人还在入口处特意用中文写下欢迎的贺词。一系列的仪式之后,新人们在一本印着“中国婚礼 2012/5/31”的书上签名,留下永久的见证。

他们为什么远涉重洋来到德国举行婚礼呢,让我们听一听他们的想法。

“The scenery in Germany is simply beautiful. The culture too is very interesting. The atmosphere is fantastic. My parents have been to Germany twice already. That’s what gave us the idea to have our wedding in Germany."

“I have always loved Germany. Germans are very romantic. To celebrate my wedding here is a childhood dream come true."

“I feel very comfortable here. It’s a great experience, it’s like in a fairytale. A great dream has come true."

原来是这样,希望他们能够如童话故事结尾所描述的那样,从此王子公主过上幸福的生活。

新唐人记者 周琪 综合报导

相关文章
评论